Bu kapsamda Kahramanmaraş da iki ayrı hatla projeye dahil edilerek bölgenin lojistik kapasitesine önemli bir katkı sunacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, mevcut durumda Türkiye genelinde 445,8 kilometrelik toplam 287 iltisak hattının aktif olduğunu belirterek, sanayi üretiminde rekabetçiliği artıracak yeni bağlantı hatlarının planlandığını söyledi. “2028 yılında iltisak hattı uzunluğunu 608 kilometreye çıkaracağız” diyen Uraloğlu, yatırım programının ülke çapında kararlılıkla sürdüğünün altını çizdi.

Kahramanmaraş’a 11 Kilometrelik Yeni Demiryolu Bağlantısı

Bölgesel kalkınmayı destekleyen proje kapsamında, Kahramanmaraş’ta Narlı İltisak Hattı (6 km) ile Türkoğlu Kağıt Fabrikası İltisak Hattı (5 km) olmak üzere toplam 11 kilometrelik yeni hat planlanıyor. Bu iki bağlantı, kentin sanayi bölgelerinin demiryolu ağına entegrasyonunu güçlendirerek üretim maliyetlerini düşürmeyi ve lojistik hızını artırmayı amaçlıyor.

Türkiye Genelinde 150,5 Kilometrelik 9 Projede Çalışmalar Sürüyor

Bakanlık verilerine göre yapımı süren iltisak hattı projelerinin başlıcaları şöyle:

· Filyos

· Adapazarı–Karasu

· Afyonkarahisar–İşcehisar

· Polatlı – Ticaret Odası OSB

· Çukurova

· Dörtyol–Hassa Tüneli ve Demiryolu 1. Etap

· Hasanbey Lojistik Merkezi – Eskişehir OSB

· İncesu OSB

· Havza OSB

Bu projelerin toplam uzunluğu 150,5 kilometreyi buluyor.

Hedef: 331 İltisak Hattı

Etüt, yapım ve planlama süreçleri devam eden yeni projelerle birlikte iltisak hattı sayısının 331’e ulaşması öngörülüyor. Lojistik Koordinasyon Kurulu’nun son değerlendirmesine göre:

· 8 yeni iltisak hattı onaylandı (17 km)

Kahramanmaraş’ta Sigortası olmayan ev hanımları dikkat! 4.125 TL destek veriliyor
Kahramanmaraş’ta Sigortası olmayan ev hanımları dikkat! 4.125 TL destek veriliyor
İçeriği Görüntüle

· 10 proje tamamlandı (82,4 km)

· 17 hatta proje çalışmaları devam ediyor (189,4 km)

Demiryolu ile 10 Aya 9,8 Milyon Ton Yük Taşındı

Sanayi bölgelerinin demiryolu ağına bağlanmasıyla birlikte taşımacılık verileri de hızla yükseliyor. Ocak–Ekim döneminde iltisak hatları üzerinden 9,8 milyon ton yük taşındığını açıklayan Uraloğlu, bu miktarın Türkiye’deki toplam demiryolu yük taşımalarının yüzde 46,9’unu oluşturduğunu ifade etti.

Yeni iltisak hattı yatırımlarının tamamlanmasıyla Türkiye’nin lojistik maliyetlerinin düşmesi, ihracatın daha rekabetçi hale gelmesi ve demiryolu taşımacılığının toplam içindeki payının daha da artması bekleniyor.