Milletvekili Karakoç, üç yıla rağmen ortaya çıkan tablonun depremzede çocukların mağduriyetini gidermeye yönelik hızdan çok uzak olduğunu belirterek, sürecin ağır işleyişini eleştirdi.

Eğitim Omurgası Hâlâ Düzene Oturmadı

Karakoç, konuşmasında eğitim yatırımlarının planlama, icra ve tamamlama süreçlerinin birbirine karıştığını ve şehrin eğitim omurgasının aradan geçen üç yıla rağmen hâlâ düzene oturamamış olduğunu vurguladı. Sunduğu veriler, mevcut durumun vahametini gözler önüne seriyor:

  • Tamamlanan Projeler: 2023–2025 döneminde 91 proje tamamlanarak 1368 derslik, 8 atölye, 1 lojman ve 1 spor salonu hizmete açıldı. Ancak Karakoç, şehirdeki yıkım düzeyi düşünüldüğünde bu rakamın yetersiz kaldığını ifade etti.
  • Devam Eden ve Bekleyen Projeler: Hâlen 53 projenin (917 derslik) yapımı devam ederken, en büyük sıkıntı bekleyen projelerde görülüyor. 159 proje (2545 derslik, 7 pansiyon, 28 atölye, 2 spor salonu) yatırım programına alınmasına rağmen takvimi belirsiz bir bekleyişe mahkûm.
  • İhale Aşamasındakiler: Kritik öneme sahip 21 proje (352 derslik, 3 pansiyon, 2 öğretmenevi) ise hâlâ ihale aşamasında bulunuyor.

Milletvekili Karakoç, "Geciken her derslik bir çocuğun kaybolan yılıdır," diyerek bu durumun Kahramanmaraşlı evlatlara borç bilinen sürecin ağır işlediğinin en net göstergesi olduğunu dile getirdi.

Toplam Tablo: Bekleyen Proje Sayısı, Tamamlananın İki Katından Fazla

Konuşmasında ilçe bazlı verileri de paylaşan Karakoç, Pazarcık ve Türkoğlu ilçelerindeki tabloya dikkat çekti:

İlçe

Tamamlanan Derslik

Yapımı Devam Eden Derslik

Yatırım/Proje Aşamasındaki Derslik

Pazarcık

48

121

120’den Fazla

Türkoğlu

153

160

72

Kahramanmaraş genelinde ise durum şöyle özetlendi:

Fahiş site aidatlarına yeni düzenleme! Bakan Kurum açıkladı
Fahiş site aidatlarına yeni düzenleme! Bakan Kurum açıkladı
İçeriği Görüntüle
  • Proje Sayısı: Tamamlanan 91 projeye karşılık, tamamlanmayı bekleyen 250’den fazla proje var.
  • Derslik Sayısı: Hizmette olan 1368 dersliğe karşılık, yapım, proje, ihale ve maliyet sürecinde bekleyen toplam derslik sayısı 4000’e yaklaşmaktadır.

Öğretmen Sorunları Milli Beka Meselesi

Karakoç, eğitimdeki fiziksel eksikliklerin yanı sıra, öğretmenlerin istihdam ve özlük hakları sorununa da değindi.

  • Lojman ve Pansiyon Eksikliği: "Geciken her pansiyon, projesinin bahsi bile geçmeyen her lojman bir öğretmenin Kahramanmaraş’ta tutunamamasıdır," diyerek öğretmenlerin barınma sorununa dikkat çekti.
  • Emeklilik ve Atamalar: Emekli öğretmen maaşlarının düşüklüğü ve başöğretmenlik, uzman öğretmenlik gibi kazanılmış hakların emeklilikte kaybedilmesi nedeniyle öğretmenlerin emekli olmaktan çekindiğini belirtti. Bu durumun, öğretmen atamaları için ayrılan kontenjanları azalttığını ve plansız açılan eğitim fakülteleriyle birlikte binlerce genç atama bekleyen öğretmenin mağduriyetini katladığını ifade etti.

MHP Milletvekili Karakoç, sözlerini "Eğitim-öğretimde geciken her proje, ihmal edilen her öğrenci, görmezden gelinen her öğretmen, milli beka meselesidir," diyerek sonlandırdı ve evlatların geleceğinde ihmale, ertelemeye ve keyfiliğe yer olmadığını kesin bir dille vurguladı.