565 bin lira ceza ödememek için 20 kuruşluk hileyi deneyin!
565 bin lira ceza ödememek için 20 kuruşluk hileyi deneyin!
İçeriği Görüntüle

Yetkililer, yeni düzenlemeler ve caydırıcı önlemlerle sigortalılık oranını artırmaya hazırlanıyor.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre, temmuz ayı itibarıyla trafiğe kayıtlı 6 milyon 770 bin motosiklet ve yük motosikletinin yalnızca 2 milyon 417 bini sigortalı durumda. Bu da ülke genelinde sigortalılık oranının yüzde 35,7 seviyesinde kaldığını gösteriyor.

İstanbul’da 865 bin 600 motosikletten 456 bini sigortalı olup oran yüzde 52,7’ye ulaşırken, Kahramanmaraş’ta da motosiklet sayısındaki artışa rağmen sigortalılık oranı düşük seviyelerde seyrediyor. Kentte özellikle kırsal bölgelerde motosikletlerin yaygınlaşması, sigortasız kullanım riskini daha da artırıyor.


Motorlu Bisikletlere de Zorunluluk Geliyor

Mevcut Karayolları Trafik Kanunu’na göre motor hacmi 50 cc ve altındaki araçlarda sigorta zorunluluğu bulunmuyor. Ancak TBMM’de hazırlanan yeni tasarı ile motorlu bisikletlerin de trafik sigortası kapsamına alınması planlanıyor. Taslak, komisyon aşamasını geçti ve genel kurulda görüşülmeyi bekliyor.


Motosiklet Sayısı Katlandı, Sigortalılık Yerinde Saydı

İMAS Başkanı Hayrettin Ertemel, son 5 yılda motosiklet sayısının 3,5 milyondan 7 milyona çıktığını, bu artışta uygun fiyatlı Çin menşeli modellerin yanı sıra motokurye hizmetlerinin etkili olduğunu vurguladı.

Buna karşın sigortalılık oranı neredeyse yerinde sayıyor. 2020’de yüzde 32 olan oran, 2025’te ancak yüzde 36’ya yükseldi.


Çözüm Önerileri Masada

Uzmanlara göre sigortalılık oranını artırmak için:

  • İkinci el araçlarda sigorta devri zorunlu hale getirilmeli

  • e-Devlet altyapısı güçlendirilmeli

  • Primlerde devlet sübvansiyonları uygulanmalı

  • Taksitli ödeme kolaylığı sağlanmalı

  • Plakalar üzerinden anlık tespit sistemi devreye alınmalı

Bu adımların hayata geçirilmesiyle hem sigortasız araçların önüne geçilmesi hem de sürücü güvenliğinin artırılması hedefleniyor.