Konuyla ilgili açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, hattın yeniden faaliyete geçmesinin bölge lojistiği ve dış ticaret açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Bakan Uraloğlu, 6 Şubat 2023’teki depremin 11 ilden geçen toplam 1.275 kilometrelik demiryolu hattında ciddi hasara yol açtığını belirterek, “Depremin hemen ardından TCDD ekipleri sahada acil bakım ve onarım çalışmalarına başladı. İlk kontrollerin ardından, toplam 1.232 kilometrelik hat, acil yardım ve deprem trenleri için kısıtlı işletmeciliğe açıldı” dedi.

Deprem bölgesindeki demiryollarının onarımı için 2023 ve 2024 yıllarında 18,8 milyar TL, 2025 yılında ise 5 milyar TL yatırım yapıldığını aktaran Uraloğlu, böylece toplam yatırımın 23,8 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. Bu yatırımlarla altyapı, üstyapı ve sanat yapıları güçlendirilerek demiryolu hatlarının güvenli hale getirildiğini belirtti.

Zorunlu eğitim süresi kısalıyor mu? İşte Tekin'in verdiği cevap
Zorunlu eğitim süresi kısalıyor mu? İşte Tekin'in verdiği cevap
İçeriği Görüntüle

Bakan Uraloğlu, ayrıca Fevzipaşa-Islahiye ve Köprüağzı-Maraş etaplarının altyapı ve üstyapı çalışmalarının tamamlandığını, Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı hattında ise çalışmaların iki etap halinde sürdüğünü hatırlattı. Bakan, hattın yeniden açılmasıyla Akdeniz limanlarına doğrudan erişimin sağlanacağını ve bölgenin dış ticaret potansiyelinin güçleneceğini ifade etti.