YEREL

Kahramanmaraş Milletvekili Öztunç araç sorununu meclise taşıdı!

Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, nakliye sektöründe faaliyet gösteren kamyonet sahiplerinin yaşadığı mağduriyetleri TBMM’ye taşıdı.

Abone Ol

Öztunç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na, kamyonetlerin toplam ağırlığının 3.500 kilogramı geçmemesi yönündeki düzenlemenin sektördeki esnafı zor durumda bıraktığını belirten bir soru önergesi sundu.

Öztunç, önergesinde kamyonet sahiplerinin bugüne kadar SRC, psikoteknik, U-ETDS ve K belgesi gibi tüm yasal yükümlülükleri eksiksiz yerine getirdiğini vurguladı. Ancak yeni düzenlemenin, araçların fiilen yük taşıma kapasitesini ciddi şekilde kısıtladığını ifade etti.

Özellikle Fiat Doblo gibi bazı araçların yük kapasitesinin 850 kilogram iken, yeni sınırlama nedeniyle bu kapasitenin 500 kilograma düşmesinin adaletsiz bir uygulama olduğunu belirten Öztunç, diğer taşıtlarla kıyaslama yaptı:

  • Kamyon ve TIR’lar boş ağırlıklarına yakın yük taşıyabiliyorken, kamyonetler için getirilen kısıtlamanın sektörde mağduriyet yarattığına dikkat çekti.
  • Hususi taksilerin dahi ortalama 500 kilogram yolcu ve bagaj taşıyabildiğini, kamyonetlerin bundan daha düşük kapasiteye zorlanmasının mantıksız olduğunu ifade etti.

Öztunç, Bakanlığa yönelttiği sorularla şu konularda yanıt istedi:

  1. Kamyonetlerde fiilen yük taşıma imkânını ortadan kaldıran 3.500 kg sınırlaması neden getirildi?
  2. Bu düzenlemenin kamyonet sahiplerine yaratacağı mağduriyetler için Bakanlık bir önlem planlıyor mu?
  3. Kamyonetlerin teknik donanım iyileştirmeleri sonrasında taşıma kapasitesine ilişkin sınırlamanın esnetilmesi mümkün olacak mı?
  4. Diğer taşıtlara uygulanan yük taşıma esnekliği, kamyonetler için neden uygulanmıyor?
  5. Düzenleme sonucu mağdur olan esnafa yönelik destek veya yeni düzenleme planlanıyor mu?

Öztunç’un önergesi, kamyonet sahiplerinin yaşadığı sorunların TBMM gündemine taşınması ve çözüm yollarının araştırılması açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.